Shetlanninlammaskoirien "kasvattajana" (se yksi ja ainut pentue josta 2 pentua) olen onnellinen. Koska kaikki Iisan pentueen kanssa ei todellakaan sujunut oppikirjojen mukaan ja vielä tänä päivänä on tuskallista miettiä sitä pientä kaunista tyttöpentua, en nyt enkä todellakaan hyvin pitkään aikaan voisi miettiä saman ruljanssin läpikäymistä, olen todellakin lainausmerkillä kasvattaja:)

Mutta todella siis onnellinen sellainen. Ne kaksi poikaa, jotka tästä pentueesta ovat ilonamme... huh, ne ovat vaan...en voi sanoin kuvata (ja todellakin tässä on vaaleanpunaiset lasit mukana!). Lisäksi en voi olla kiitollisempi siitä, että Krum on Sannalla ja Esalla, ihmisillä, joista on tullut minulle tärkeitä. Puhuisin ystävyydestä; olen onnellinen, että vaikka meillä on useiden vuosien ikäero, niin saamme heidät tänne meille kylään ja meillä on mukavaa! (niin no, ainakin meillä; toivottavasti heilläkin:D)

Kiitos<3. Toivottavasti tulette taas pian vierailulle (vaikka meillä katto vuotaakin...)!

Sanna&Esa&Krum&Jente&Neleh&Eo&Opri tulivat meille siis perjantaina kylään. Into oli tällä kertaa ystävä veljensä kanssa, kaikki se aikaisempi agressiivisuus oli poissa. En tiedä onko Krumin leikkaus tähän syynä, mutta se oli todella hieno asia! Koirat tulivat oikein hienosti keskenään toimeen!

Pe käytiin hallilla hieman treenailemassa ja sain vain huokailla Krumin osaamisen (varsinkin ne kepit!) ja vauhdin edessä. Se on niin upea. Ja olen ennenkin sanonut, että vaikka minulla ei asian kanssa ole mitään tekemistä, olen siitä niin ylpeä; se on niin tärkeä minulle aina ja kun näen miten se ilahduttaa omistajiaan, se tuntuu hyvälle, se on parasta. Sain hyviä vinkkejä keppialoitusten treenaamiseen, ja niitä aiotaan nyt ruveta toteuttamaan käytännössä!

La oli ihanaa olemista ja Iisan kanssa kävin Komulaisen Mirvan valmennuksessa, jossa esiin tulivat ne tutut ongelmat... lähtötilanne; minun ongelmat ohjaamisen oikea-aikaisuudessa, yksittäisten esteiden/tekniikoiden puutteellinen osaaminen yms. yms. Mutta oikein hyviä ohjeita näiden ongelmien ratkaisemiseen, Kiitos!

Tänään su sitten kisattiin. Meidän eka rata Inton kanssa oli niin hyvän mielen HYL, olin niin fiiiksissä sen radan jälkeen<3. Toinen meni aivan penkin alle, koska Into oli ihan törkeä VARAS... eli lähtötilanne meni persiilleen ja sitten ei toiminutkaan enää mikään:( Mua niin jäi harmittamaan, että lähdin sen varastamista tukemaan ja jatkamaan rataa. Miksi en sitä palauttanut takaisin ja ottanut hylkyä ja jatkanut sen jälkeen??? SUURI VIRHE, SUURI... mutta ehkä seuraavalla kerralla osaan jo toimia toisin...:) Videot ohessa.

Mutta mitä teki meidän Jytky? Krum ohjaajanaan Esa... Toisen radan ärsyttävän rimanpudotusvirheen (5vp) -kin jälkeen, heille radalta VOITTO!!! Aika oli jotain lähes -9s... Niistä tulee vielä jotain upeeta; ja olen niin sydämestäni mukana!!! Kun näin tuloslistan, mun piti pari tippaa vettä vuodattaa... se on niin HIENOA! Upeaa yhteistyötä!

Kiitos Sanna ja Esa kun kävitte. Kiitos kun saatiin taas nähdä Krum. Se on meille todella rakas ja tärkeä aina. Te olette tulleet ihanana lisänä Krumin kanssa! Ystäviä ei ole ikinä liikaa:) Tulkaa ihmeessä silloin marraskuussa jälleen?

Kuvia äiteestä ja pojjiista tulee myöhemmin:) (en saa niitä nyt ladattua tänne...)